blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG hnisavec
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Hnisavec



Best of 2012: 1* Top herné faily 2012
pridal Hnisavec 30.12. 2012 o 18:35



Takže zhrnutie roka som si pripravil vo viacerých kategóriach, niektoré možno netradičnejšie :-). Začneme tým najhorším, čo nás uplynulý rok postretlo a to zlyhaniami v hernom biznise.

 

Nominovaní:

 

1. Diablo 3

 

Tisícky polnočných predajov v deň vydania tohto PC kultu po 12 rokoch od vydania dvojky. Milióny predoobjednávok. Vyšše 10 mil. predaných kusov. Nemožné sa stalo skutočnosťou. Rovnako ako skúsiť si zahrať hru prvé dni po vypustení. Fanatici si hromadne pobrali dovolenky a nič. Error37 ich doteraz straší vo snoch. Diablo 3 sa permanentne streamuje z Blizzard serverov, ktoré nápor nevydržali a hra sa nedala ani poriadne stiahnuť a tobôž nie spustiť.

 

Pár dní po vydaní sa síce dalo už prihlásiť s problémami, ale bolo to skôr utrpenie, keď vás vždy v najlepšom vyhodilo. I niekoľko mesiacov po štarte hra stále trpí na lagy a tisícky hrdinov v Hardcore móde zhynulo navždy kvôli neschopnosti Blizzu. Hra má časté niekoľkohodinové výpadky kvôli údržbe a odpájanie,či errory počas hrania sú stále bežné.

 

Takisto pomerne kontroverznou témou bolo RMAH. Kupovanie itemov za reálne peniaze. Funguje to síce parádne, ale z hry sa tak vytráca motivácia na drop vlastných legendárok. Idete na aukciu, pár klikov na paypal a máte výbavu, ktorú vám nagrindovali tisícky iných. Vďaka tomu bol uspôsobený i drop, kedy síce už padajú legendary ako na bežiacom páse, ale sú to na 99,99% nepoužiteľné veci. Nehovoriac o tom, že vďaka RMAH je hra zaprasená ruskými botmi, čo zbierajú zlato i predmety, či všelijakými čínskymi spamermi a predajcami goldu.

 

Čo, ale robí Diablo 3 stáe dobrou hrou je absolútne famózny coop a najlepšia komunita hráčov, akú som kedy zažil. Od party Bolívičanov som sa dokonca priučil i trochu španielčiny :-).

 

 

 

2. "Žobranie" peňazí veľkých vývojarov na Kickstarteri.

 

Písal som o tom vo svojom blogu podrobnejšie. Kickstarter je super vec. Pre mladých a nadaných ľudí, ktorí nemajú konexie ani inú možnosť. Pokiaľ naťahuje ruku žobrák je to v poriadku, rád mu dám eurko, hry ako Sui Generis a iné si vaše peniaze zaslúžia. Milionári, ktorých rodina založila American Expres a majú niekoľko tisíc pobočiek bánk alebo samy vlastnili/vlastnia herné štúdia a firmy, nie!! Tak otvorte oči, nenechajte sa opiť rožkom namočeným v alpe a naozaj to dajte, tým čo to potrebujú.

 

 

3. E3

 

Najzbytočnejšia výstava na svete. Kedysi si tam jazdili novinári oddýchnuť, internet bol v plienkach, takže zmysel výstavy bol v ohlásení nových peciek, o ktorých po návrate písali bombastické novinky. Dnes sa všetko streamuje online, nič sa neutají, fanúšikovia vyhrabú i to čo neexistuje (odkazy na Half-Life 3). Herná výstava E3 má zmysel už iba pre samotných vývojarov a veľké herné štúdia, ktoré tu uzátvárajú kontrakty, konexie za oponou. Pre herného novinára, či diváka je to vyhodnie peňazí a strata času to vôbec pozerať. Radšej pozerať na páriace sa slimáky ako na pol roka známe "bombastické" ohlásenia a polhodinové prezentácie z minútového traileru. Ďakujem, neprosím. Gamescom to je iná kávička prístupnejšia, otvorenejšia, väčšia a zábavnejšia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Mass Effect 3

 

Séria Mass Effect išla už odzačiatku smerom k masám a casual hraniu. Klasický RPG prepracovaný systém nahradili povrchné úpravy postavy s minimálnym vplyvom na hranie, adventúrne rozhovory a akcia akcia akcia. Tretí diel skončil rozporuplne a i napriek vyjadrení tvorcov, bez minimálneho vplyvu na celkový koniec. Implementácia zbytočného multiplayeru, klišé ending a oneday DLC boli iba klinec do rakvičky starému Bioware. Momentálne asi najviac nenávidené herné štúdium.

 

Úplny nonsens, ale bolo podriadenia sa krikľúňom na fórach, ktorí pyčujú na všetko. Hra rovnako ako film je autorské dielo, ktoré by si malo stáť za svojím. Ak by každá hra bola polopate dovysvetľovaná a dopĺňaná na základe kriku más na fórach, budeme tu mať uniformné z 99% zhodné diela, ktoré budú mať v sebe minimum autorskej vízie. Vzor: Ridley Scott sa vyprdol na všetkých, čo pindali na Prométea a povedal, že si za verziou z kina stojí. Správne!!! To čo predviedlo EA a Bioware je veľký precedens do budúcnosti.

 

 

5. Pokračovania známych sérii s koncovkou 3,4 a viac.

 

Obsahová vyprázdnenosť Hollywoodu ide ruka v ruke s herným biznisom. Ten najväčší scenáristický odpad sa uplatňuje práve písaním slaboduchých AAA hier, však ono sa to stratí hratelnosťou. Tohtoročné série len potvrdzujú, že stačí investovať do mediálnej masáže, do silnej značky a kopírovať staré. Deťom i tínejdžerom to stačí a kupujú ostošesť.

 

Dishonored - slabá kópia Thiefa, Far Cry 3 nemá s pôvodným Far Cryom nič spoločné, MoH: Warfighter - absolútna príbehová stoka, Black Ops 2 - céčkový príbehový guláš, Assassins Creed 3 - koridorové historické sci-fi s množstvom možností, ale nulovou motiváciou, Pandy, Forzy, Evily, Gaideny, Tekkeny, Fify a iné...všetko hry, ktoré nemajú žiadnu hodnotu, neprínašajú nič nové a sú úplne zbytočné.

 

Koľko bolo tento rok pôvodných veľkých hier? Koľko ich za niečo stálo? Kde sú prepracované mechaniky? Dospelé príbehy? Sex? Vážne témy?

 

 

 

 

FAIL ROKA 2012: Víťaz

 

Mass Effect 3 za podvolenie sa fanúšikom a trápne prepracovanie, doplnenie koncov a polopatistické dovysvetľovanie ako pre blbečkov, aby sa vlk nažral a koza ostal celá. Trapas, aký nemá obdoby a dúfam, že sa nebude opakovať.

Žiadam prepacovať Blade Runnera, aby mi bolo na konci presne povedané, čo sa odohralo, čo je čo, prečo má

 



Prístupov 3017
Kvalita článku
(52,1%) hlasov 14

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Prečo neveriť Digital Foundry?
[ 25.8.2013] (príspevkov 7)
Curiosity
[ 27.5.2013] (príspevkov 1)
Xbox HTC One Hovno
[ 22.5.2013] (príspevkov 1)
Prdel z lekvára
[ 2.5.2013] (príspevkov 4)
Cenzúra
[ 21.3.2013] (príspevkov 13)
10 dôvodov, prečo nehrať hry!
[ 14.3.2013] (príspevkov 18)
ASSASSins *1 (18+)
[ 2.1.2013] (príspevkov 1)
Nič
[ 2.1.2013] (príspevkov 4)
Best of 2012: 1* Top herné faily 2012
[ 30.12.2012] (príspevkov 19)
Dredd 3D (recenzia)
[ 28.12.2012] (príspevkov 1)